lördag 24 oktober 2009

Me, myself and the Mouse

Ja, ni läste rätt. Jag och musen..och nej, jag tänker inte på min mus (i Sverige kan musen betyda något helt annat än här i Finland, så nu vet ni det mina kära Mumin-vänner)

Har redan några dagar suttit och njutit av tystnaden i lägenheten då jag plötsligt hört något börja skrapa i taket. Efter en stunds förvåning insåg jag att det finns en mus mellan väggarna som gräver..frågan är bara vad borde jag göra? Ringa husbolaget att de skall sätta ut musfällor?

Jag är dock väldigt lat och har inte fått mig att slå numret ännu. Antagligen kommer det att gå så långt att musen faller genom taket ner på mig, det vore rätt åt mig. Kanske jag skulle lära mig att ta mig själv i kragen..

Men hujedamig, vad skulle man egentligen göra om en mus faller från taket ner i lägenheten?

Alternativt agera logiskt och inse att det inte är någon fara, eller sen skrika högt och hoppa upp på bordet. Dessvärre vet jag att jag skulle göra det senare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se Blogglista.se Personligt Bloggportal länksamling