tisdag 27 oktober 2009

Finlands Lucia

Jag har lika roligt varje år då det skall krönas Finlands Lucia. Kanske beror det på att jag själv varit kandidat, och gillar att jämföra hur tävlingen utvecklas. Hur som haver stöter man titt som tätt stöter på "Finlandssvenska grädden", med andra ord tjejer som är födda med guldsked i munnen och är orsaken finnar mobbar oss till "Finlandssvenska bättre folket". Här är en kandidat från förra året vars intervju jag blev lite paff över, har tagit med intervjusvaren som fick iallafall mina ögonbryn att höjas. Bästa bitarna nedan:




Och här är bästa bitarna ur HBL:

Min drömbil:
– Jag fick en Volvo C30 i studentgåva. Just den jag önskade mig. (Neeeej, bortskämt barn..)

Jag oroar mig för:
– Världen - vart vi är på väg. Finanskrisen. Fattigdom. En bil som står i vägen för min bil. (Menar hon allvar, en bil som står i vägen, really?!)

Trollet: 
Jag brukar inte vara elak mot folk, känner mig lite halvtaskig nu, men allvar?! Inte kanske de bästa svaren? Ta mig med en nypa salt :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se Blogglista.se Personligt Bloggportal länksamling