onsdag 11 november 2009

Wc/Kök?

När jag var yngre brukade jag älska att diska. Det ändrade då jag började bo med min pojkvän. Inte för att själva processen är något annorlunda, utan för att hans kök är det mest opraktiska som finns. Det är bäst man sätter grodfötter på, för hela golvet blir alltid vått och det finns inget torkutrymme. 

Av ovanstående orsak brukar vi slå vad om vem "får" diska. Senast tog vi en match i Nintendo Wii Golf. Jag hade, som vanligt, bättre swing och vann honom. Idag då han skulle diska tog han saken i egna händer och gjorde något som kanske inte är så vanligt.

Han tog grejerna till toaletten och diska allting i duschen/lavuaren. Ja, det är ju alltid ett sätt. På det sättet blir inte hela köket vått iallafall. Hätä keinot keksii som det heter på svenska. Men nog är det ju rätt lustig syn en kille i boxers i duschen som har diskborsten i högsta hugg med stekpannor och bestick. Det går inte riktigt ihop. 

Men vem har sagt att man inte kan utnyttja sina fasciliteter på olika sätt? Behov av diskmaskin? Javisst!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se Blogglista.se Personligt Bloggportal länksamling