tisdag 3 november 2009

Onödigt shoppas


Idag var jag till butiken (supermarket), fast jag inte hade något extra jag behövde köpa. Vad jag köpte? Jo jag skall berätta..

Jag hittade en fazers blå chokladplatta extra edition med äppelcrisp. Och vad stod där då? Jo att den inte gick att köpa, utan jag kunde få den endast om jag köpte 4 plattor vanlig Fazer choklad. Resultat? Jo 4 onödiga plattor choklad, bara för att få en platta jag ville ha. Tala om god marknadsföring, för denna tös går nog på sådana knep. Suck. 


1 kommentar:

  1. Jag skulle nog också ha fallit för den marknadsföringen. :)

    Jag är redan nöjd med hur det utvecklat sig, så jag hoppas på att det fortsätter åt det här hållet.:)

    SvaraRadera

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se Blogglista.se Personligt Bloggportal länksamling