söndag 1 november 2009

Mitt kära hjärta


Det finns en reklam här i Finland som handlar om hjärtat. Där säger de: "Skulle du ta bättre hand om ditt hjärta om du kunde se det?" (Det tror jag iallafall)

Igår hade jag plötsligt igen rytmstörningar och tungt med andningen. Jag var på undersökning 2004 var det konstaterades att jag  hade liten prolaps på hjärtat som orsakade rytmstörningar, inget allvarligare men ändå lite irriterande. Jag skulle undvika stress, kaffe eller koffeinhaltiga drycker. Kaffe eller te har jag aldrig varit stor fan av, men det är lättare sagt än gjort det där med att undvika stress. Läkaren rekommenderade att jag skulle kolla upp detta var 2-3 år, och nu märkte jag plötsligt det gått 5 år. Ojdå. 

Med andra ord blir det läkarbesök igen. Jag börjar bli riktig stamkund. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se Blogglista.se Personligt Bloggportal länksamling