lördag 24 oktober 2009

Att hitta det positiva..

Jag anser mig vara en rätt positiv person. Med det sagt kan jag säga att jag haft väldigt mörka stunder senaste veckan då jag legat insjuknad i lunginflammation. Det krävs ett hårt jobb för att vara hurtig och glad då det känns som om någon på 80kg ligger på bröstkorgen. 

Nåväl, men visst finns det några "fördelar" med att vara sjuk: 

- Det är acceptabelt att du har skitigt hår och ser eländig ut (som tur är det knappt någon som ser dig, förutom läkaren och den stackars jäkel som bor med dig..)

- Alla tycker synd om dig 

- Du får sova precis hur mycket som helst, utan att någon förundrar eller klagar

- Till och med ofrivillige kocken (aka. pojkvännen) gör mat åt dig

Jag erkänner. Det där var ett patetiskt försök att se sjukdomen från den positiva sidan, but hey I gave it a try..

Bättre glaset halvfullt än halvtomt..

p.s men skönt att börja bli frisk, min kille är lycklig över att inte behöva agera sjuksköterska längre. Till och med så glad att han nu skall bjuda mig och äta på en restaurang..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se Blogglista.se Personligt Bloggportal länksamling